• Fri fragt ved køb over 1000 DKK
  • Levering 4-10 arbejdsdage
  • 30 dages fortrydelsesret

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Miracleworld
Carlsensvej 4
4600 Køge
CVR nr.: 41597208

Enkeltmandsvirksomhed
Telefon: +45 42330360
Email: kontakt@miracleworld.dk

Priser

Hos Miracleworld er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke.

Betaling

Miracleworld modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay, Bankoverførsel. Vi tager ikke kortgebyrer. 

Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i Danske kroner og incl. moms. Ved bankoverførsel (forudbetaling) bedes du overføre det fulde beløb og angive ordrenummeret i referencefeltet senest 5 hverdage efter din bestilling. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Vores bankoplysninger:

Miracleworld
Carlsensvej 4
4600 Køge
CVR nr.: 41597208  

Danske Bank:

  • Reg nr: 3409
  • Konto nr: 13106975

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Udløbsperioder for reservation af beløb:

Mastercard og Visa reserverer typisk beløb i 28 til 30 dage. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Levering

Vi sender til hele Danmark. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Ordrer, der afgives en lørdag eller søndag, behandles ikke før den efterfølgende mandag. Ordrer behandles og afsendes kun på hverdage (mandag-fredag ekskl. helligdage). Vores lagre er placeret både i Danmark og i udlandet (Tyskland, Polen, Frankrig). Bemærk, at det kan forekomme, at produkter fra vort eksterne lager har to-fire dages ekspeditionstid. Det kan også betyde, at din ordre bliver delt op i flere pakker, der bliver sendt fra forskellige lagre, hvis ikke alle produkterne ligger på samme lager. Vores leveringstid er 4-10 arbejdsdage. Vi leverer ikke til Færøerne og Grønland. Dine varer sendes med GLS hjemmelevering. Fragtprisen er 59 DKK, pakken bliver leveret til den angivne adresse.

OBS: Hvis GLS ikke træffer dig på adressen, bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.

Transportskade

Vi beder om, at du kontrollerer, at forsendelsen ikke er beskadiget ved modtagelse. Hvis der er den mindste skade på emballagen, bedes du på stedet gøre indsigelse overfor transportøren.

Ved synlige fragtskader på forsendelsens indhold/varen – hvad gør jeg?

Afvis forsendelse med det samme “grundet transportskade”. Så tager transportøren forsendelsen med igen, og du bedes herefter kontakte os, hvorefter vi sender en ny med det samme eller snarest muligt, hvis der er tale om en specialfremstillet vare.

Ved synlige fragtskader på emballagen/forsendelsen – hvad gør jeg?

Anmod transportøren om, at du skal undersøge forsendelsens indhold for fragtskade pga. synlige skader på emballagen. Hvis transportøren mod forventning ikke vil tillade det, kan du enten afvise forsendelsen eller notere “modtaget med forbehold for fejl og mangler” på fragtbrevet, og det er altid godt at tage billeder inden pakken åbnes, hvis du vurderer at indholdet stadig kan være i god stand. Såfremt varen er beskadiget, bedes du kontakte os indenfor 5 dage.

Ved skjulte fragtskader – hvad gør jeg?

Det er generelt ved modtagelse af pakker, at der altid er risiko for skjulte fragtskader. Straks efter modtagelse og senest efter 3 dage bedes du tjekke, at alt er i orden, og skulle du herefter erfare, at der er en skjult fragtskade, bedes du straks reklamere til os. 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købelovens regler for varekøb, når du handler hos os som forbruger. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Miracleworld vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang, såfremt reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:

Miracleworld
Carlsensvej 4
4600 Køge
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte. 

Fortrydelsesret

Der gives 30 dages fortrydelsesret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 30 efter modtagelse og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen kan gives pr. mail på kontakt@miracleworld.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du sende varen til:

Miracleworld
Carlsensvej 4
4600 Køge

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Privatlivspolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler og videregiver dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Personoplysningerne registreres hos Miracleworld og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på miracleworld.dk er Miracleworld. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.

Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@miracleworld.dk. 

Behandlingen sker efter reglerne i vores privatlivspolitikken for Miracleworld. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, skal du kontakte os på kontakt@miracleworld.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan der sendes en klage til:

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her. 

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortydelsesformular

Handelsbetingelserne er senest opdateret d.08.01.2024

Trustpilot